Koninginnedag in Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Heleen Palmen - WaarBenJij.nu Koninginnedag in Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Heleen Palmen - WaarBenJij.nu

Koninginnedag in Tokyo

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

30 April 2006 | Japan, Tokio

Het eerste weekend Oranjebal was nog niet genoeg: het tweede weekend moest het natuurlijk ook Koninginnedag zijn! Met op vrijdag de Koninginnedag-receptie in de tuin van de Residentie van de Ambassadeur (wauwiehee). Het was gezellig, er waren een aantal studenten uit NL die in Tokyo studeren, leuk om te horen hoe die het hadden hier! En ik heb gesproken met waarschijnlijk de enige docent Neerlandistiek in Japan, en wat blijkt: hij heeft een Vlaams accent! Blijkt ie jaren in Brussel te hebben gewoond, humor! Na de receptie nog bij de Ambassadeur wat nageborreld (en de restjes opgegeten van het ontzettend lekkere eten! chocoladetaart was echt geweldig en er was paling en haring!) en daarna zijn we met wat ambassade-mensen gaan karaoken, echt lachen! Heeeeel hard gelachen! En heel hard gezongen! Maar helaas te laat voor de laatste trein naar huis. Gelukkig kon ik bij iemand van de Ambassade overnachten, wauw wat een huis zeg! En misschien mag ik ergens in mei een weekje oppassen op het huis als ze allebei weg zij naar NL.. Waah, dat zou cool zijn! Maar goed, eerst afwachten of het uberhaupt doorgaat.

Gisteren de buurt hier een beetje verkend en eindelijk De Sengakuji bekeken (hoofdletetrs ja!!), de tempel waar ik elke dag langs loop maar steeds geen tijd voor heb gehad om echt eens een kijkje te nemen. Helaas zijn ze bezig met renovatie van de paden enzo, maar ik heb het belangrijkste gedeelte toch kunnen bekijken. Op de plaats van deze tempel hebben de 47 ronin (samoerai) de moord op hun baas (daimyo) gewraakt en daarna zelfmoord (seppuku of harakiri) gepleegd. Het is een symbool van de Japanse 'spirit' wat betreft loyaliteit en daarom een beroemde schrijn. En er huist trouwens een middelbare school, tja, Japan he, daar kan alles.

En vandaag half Tokyo doorkruist met Arjen (zie vorige post). We hebben eerst de Meiji Jingu gezien waar keizer Meiji ligt begraven. Maar die had ik al gezien, dus niet zoveel fotoos van genomen. Overigens wel leuk om weer te zien: het is echt een super - schrijn. En notabene ging de priester de grote trom slaan, letterlijk! Impressive! Daarna in de buurt rondgelopen want daar lopen alle Harajuku-meisjes en ook -jongens rond en op zondag spelen er ook nog allerlei bandjes. Was echt lachen.. Ook waren er een aantal Japanners die op muziek van Elvis en helemaal in het zwart gestoken, en leren broek MET vetkuif zoiets als aan het breakdansen waren. Echt humor!!! En als laatste een heel eind gelopen langs de meest beroemde straat van Tokyo, Omotesando waar alle dure merken zijn en veel, heel veel mensen zijn.

Als laatste nog aangekomen bij de schrijn die de de beschermgeesten van het keizerlijk paleis eert, was zeer indrukwekkend! Daarna heerlijk Vietnamees gegeten. Helaas op de terugweg de verkeerde kant opgelopen en dus een halfuur een rondje gelopen voordat we weer op de goede weg zaten.. Lang leve het Japanse stratensysteem! Maar dus wel meteen een goede work-out geweest: we zijn van Harajuku naar Shimbashi gelopen! Zeer geslaagd weekend voordat het werk weer begint! Gelukkig nu maar even 2 dagen werk en dan genieten van Golden Week! Volop tijd om Tokyo te verkennen, ik heb er zin in!

  • 01 Mei 2006 - 12:28

    Jennifer:

    omg, je maakt zooo veel mee in zo'n korte tijd! Ik sta er echt van versteld! Is toch even wat anders, maar klinkt allemaal super! Vooral onweers buien in Japan vond ik ook zeer impressive altijd, zie je hier niet. Ik ga nu foto's kijken! groetjes, Jenn

  • 02 Mei 2006 - 09:06

    Silvie:

    Hee leen!
    Volgens mij heb je het daar al wel naar je zin, toch?! Leuk om die foto's te zien, al verwacht ik binnenkort ook wel een 'heleen aan het karaoken.jpg'
    Veel liefs!
    Silvie

  • 02 Mei 2006 - 13:55

    Krisje:

    Heey!
    Al weer hel veel nieuwe plaatsen weer gezien, dus. vooral de tempel lijkt me echt geweldig om bezocht te hebben.
    En dan die Japanners met de vetkuiven ^^

    Geniet van je Golden Week!

  • 02 Mei 2006 - 18:55

    Roel:

    and i so do miss that laugh of yours (^______^)

  • 04 Mei 2006 - 16:16

    Ciel:

    Leenie! Het duurde even, maar ook ik heb m ontdekt! Leuke foto's, cool om een beetje een indruk te hebben. Lang leve waarbenjij.nu :D
    xxxxxxxxxxxxx

  • 12 Mei 2006 - 10:06

    Kaartje:

    Yessss!! Eindelijk heb je je blog adres doorgegeven!! Wow meis...je hebt de tijd van je leven zo te lezen. En de foto's zijn echt super! Kaeritai yo! A girl can dream right? ;-) Geniet ervan :D

  • 16 Mei 2006 - 08:52

    Ciel:

    Leen... Ik wacht al dagen op een update ;) :D

  • 16 Mei 2006 - 10:29

    Maaike:

    Hai!

    Leuk om je verhalen te lezen, zo te zien vermaak je je wel! Ik hoop dat je alweer loopt als een kiviet, dat zou wel fijn zijn.
    Hier in Nederland alles goed, we missen je wel bij de bigband (het klinkt zo kaal zonder jou), maar we hebben uitzicht op een pianist en een nieuwe drummer, dus ik ben benieuwd.
    Veel plezier daar!
    Groetjes, Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Tot mijn grote vreugde ben ik uitgekozen om 3 maanden stage te komen te lopen op de Nederlandse Ambassade in Tokyo! Na 3 jaar niet meer in Japan te zijn geweest, zal ik eens bekijken hoe het er in het ambassade-wereldje aan toe gaat, ik ben benieuwd! Het is een drukke tijd op de ambassade dus ik zal me zeker niet vervelen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 23912

Voorgaande reizen:

16 April 2006 - 14 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: